Dusk Network gelooft in transparantie en geeft inzicht in bedrijfsprestaties

Eerste Business Review laat zien dat COVID-19 weinig impact heeft

Dusk Network heeft transparantie als een van haar belangrijkste bedrijfswaardes en om de daad bij het woord te voegen, besloten de bedrijfsprestaties publiek te delen. Vandaag lanceert zij het 2020 Q1 Business Review, met daarin een overzicht van behaalde mijlpalen, voortgang, hoogtepunten en financiële statussen. Ook kijkt het rapport vooruit op de projecten die het komende jaar op de agenda staan.

Dusk Network is een fintech bedrijf, het blockchain platform voor wereldwijde financiële toepassingen. Het is ontworpen voor compliance: het voldoen aan wettelijke eisen en interne controleprocedures. Met Dusk Network kunnen bedrijven gebruik maken van de kracht van publieke slimme contracten, met de gemoedsrust dat persoonlijke en transactiegegevens volledig vertrouwelijk blijven. Privacy speelt daarin een grote rol.

In 2018 haalde Dusk Network een aanzienlijk bedrag aan funding op, waardoor de runway van het bedrijf er goed voor staat en er volledige focus is op het doorontwikkelen van de technologie. Juist in deze tijd is de toepassing van Dusk Network interessant voor het MKB omdat het processen versnelt en handelingen goedkoper maakt dan de huidige, traditionele gang van zaken. Daarbij is een externe partij als notaris noodzakelijk en bestaat er geen real time inzicht gewijzigde situaties als aandelenoverdracht.

Highlights uit de eerste Business Review 2020 Q1

351831 screenshot%202020 04 14%20at%2012.45.28 b99161 original 1586861279

“De kracht van permissionless smart contracts en de privacy van permissioned ledgers: gebruiksklaar voor ondernemingen van iedere omvang en juist nu kunnen ze het verschil maken. Bij Dusk Network gebruiken we technologie om innovatie en kostenbesparing te bewerkstelligen -  die juist in tijden van crisis essentieel zijn om vooruit te gaan. Door transparant te zijn over onze bedrijfsontwikkelingen, dragen we niet alleen onze eigen bedrijfswaarden uit, maar hopen we ook een voorbeeld te zijn voor andere bedrijven in de fintech sector. Dat geeft vertrouwen.” - Emanuele Francioni, Project & Tech Lead

De volledige Business Review 2020 Q1 is hier te downloaden

OVER DUSK NETWORK

Dusk Network is de Privacy Blockchain voor Financiële Toepassingen. Een nieuwe standaard voor compliance, controle en samenwerking. Onze missie is om elke grote onderneming in staat te stellen om op schaal samen te werken, te voldoen aan compliance-eisen en ervoor te zorgen dat persoonlijke en transactiegegevens vertrouwelijk blijven. Bedrijven gebruiken de Dusk Network blockchain om tokens uit te geven, te handelen en samen te werken via slimme contracten. Opgericht door Jelle Pol, Emanuele Francioni, Mels Dees, Pascal Putman en Fulvio Venturelli, heeft het bedrijf in 2018 meer dan 7 miljoen euro opgehaald. Dusk Network is gevestigd in Amsterdam, Nederland.

Noot voor de redactie, niet voor publicatie

Voor achtergrondinformatie, interviewaanvragen en hoge resolutie beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:

Sabine de Witte, PR Executive & Spokesperson | t +316-24 85 67 54 |

@ sabine@dusk.network

Over Dusk Network

Dusk Network is an open source and enterprise-grade platform for the financial sector. Dusk Network is used to create tokenized representations of assets and securities. It uniquely offers fast and confidential transactions on a global ledger that is provably safe.